Apples iPhone 11-serie er allerede en stor salgssucces. Både herhjemme og i udlandet, meldes der om en markant forøgelse af salgstallet sammenlignet med sidste år. Nye farver, batterier og ikke mindst et nyt kamera, har været væsentlige faktorer i Apples seneste salgssucces.

Salg over alle forventninger

Knap nok havde Apple offentliggjort detaljerne om deres nye iPhone-serie, før man kunne begynde at ane, at der var tale om en decideret salgssucces. iPhone 11-serien, der blev offentliggjort i september og som tæller modellerne iPhone 11, 11 Pro og 11 Pro Max, er verden over blevet revet væk, og herhjemme meldes der blandt andet om en fordobling af forudbestillinger i forhold til sidste års model iPhone XS.

Det øgede salg verden over har været så positivt, at det har fået Apple til at øge produktionen med op mod 10 procent. At selv Apple har opgraderet deres forventninger til salget, vidner virkelig om succesen denne iPhone-serie ser ud til at blive. Mange havde forventet høje salgstal fra iPhone 11-serien, men selv de mere positive forudsigelser om salgstallet ser altså ud til måske at blive overgået.

Danskerne vil være Pro

På verdensplan virker det til, at det er modellerne iPhone 11 og 11 Pro der står bag succesen, mens det herhjemme primært ser ud til at være de to Pro-modeller, Pro og Pro Max, der driver værket. At lige præcis Pro-modellerne er populære herhjemme, viser at Apples nytænkning er faldet i god jord hos de danske forbrugere. Det er nemlig i Pro-modellerne man finder de største ændringer i forhold tidligere iPhones.

Den nok mest omtalte af disse ændringer må siges at være det nye, eller rettere de nye, iPhone-kameraer. De nye iPhone Pro-modeller er nemlig udstyret med tre kameraer på bagsiden, modsat to på både iPhone XS og iPhone 11. Det tredje kamera er en såkaldt ”super-wide angle lens”, der gør det muligt at indfange et bredere felt når man tager billeder. Ydermere har Apple også forbedret batterilevetiden i Pro-modellerne, og koblet med det forbedrede kamera ser det altså ud til at Apple er lykkedes med at lokke danskerne til iPhone Pro og Pro Max.

Nyt tilbehør, nye farver og nye covers

Det øgede salgstal for iPhone 11-serien er også godt nyt for producenter af tilbehør til iPhones. Med nye iPhones på markedet kommer en øget efterspørgsel på sådant tilbehør. Dette viderefører den generelle trend, at danskerne shopper iPhone tilbehør som aldrig før. Særligt salget af covers og etuier kan blive interessant at følge. Med en ny serie af iPhones, og særligt en så populær som denne, følger typisk et øget behov for nye covers.

Hvad der dog kan vise sig at blive særligt interessant, er om Apples nye farver til iPhone 11-serien spiller ind på dette salg. Salgstallene viser nemlig en stor interesse for de nye farver, der er kommet med denne generation af iPhones. iPhone 11 kommer i seks forskellige farver, og selvom farver som grøn og gul ikke er nye i iPhone sammenhæng, er iPhone 11’s farver mere matte og pastelfarvede end tidligere.

Det er dog igen hos Pro-modellerne, at vi ser den nok største ændring med indførelsen af farven ”Midnight Green”. Denne farve har taget forbrugerne med storm både globalt og herhjemme, hvor den ser ud til måske at skubbe den ellers så populære ”Space Grey” af pinden som danskernes foretrukne iPhone-farve. Danskerne har altså, ligesom resten af verden, taget de nye farver til sig. Om dette betyder en øgning i salget af fx transparente covers, der beskytter iPhonen mens de nye farver kan ses, er uvist, men en ting er sikkert: Både i farver og funktioner ser det ud til at Apple har ramt plet med iPhone 11.

Del denne guide med andre:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest